Maria Helsen-Adriaensen legt eed af als gemeenteraadslid

maandag, 9 januari, 2017
Maria Helsen-Adriaensen legt eed af als gemeenteraadslid

Koen Van Roey heeft ontslag genomen uit de gemeenteraad. De combinatie van werk, gezin en politiek was voor hem de laatste tijd zeer moeilijk, en hij maakt de begrijpelijke keuze voor het gezins- en professioneel leven. Wij danken Koen voor zijn werk als gemeenteraadslid, fractieleider en lid van de politieraad, en in de commissies. Bij zijn werk mag hij zeker een voorbeeld worden gesteld, in het bijzonder voor vele jongeren die voeling willen krijgen of ontwikkelen met de politiek. Daarom zijn we blij dat Koen heeft toegezegd in de toekomst met het CD&V-bestuur jongeren te begeleiden in hun eerste of latere politieke stappen.

Bedankt, Koen.

Als eerste opvolger in de gemeenteraad vroegen we Hendrik Trappeniers of hij gemeenteraadslid zou worden. Hendrik heeft er de voorkeur aan gegeven om lid te blijven van de OCMW-raad en zijn steunende rol, die hij uitstekend vertolkt, in het Vast Bureau in het bijzonder, te blijven verder spelen. We brengen hulde aan de ernst en nauwgezetheid waarmee Hendrik zijn taak vervult.

Bedankt, Hendrik.

De tweede opvolger is Maria Helsen-Adriaensen uit Meerbeek. Maria aanvaardt de opvolging en  heeft op de gemeenteraad van 9 januari 2017 de eed afgelegd. Bedankt, Maria, voor jouw inzet en alle succes met je nieuwe taak.

Aldus zullen er vanaf januari in de gemeenteraad voor CD&V zes dames en drie heren zetelen.