CD&V Kortenberg en Open Vld kwamen op 14 oktober 2018 als winnaars uit de verkiezingen in Kortenberg. Daarom sloten zij samen een coalitieakkoord.

CD&V Kortenberg wil het gevoerde beleid verder zetten, volgens de principes van het Charter 1312/2012. Binnen de zes maanden na het aantreden van de nieuwe meerderheid zullen we een beleidsprogramma voorleggen aan de nieuwe gemeenteraad. Daarin stellen we een aantal beleidsopties voor binnen de verschillende domeinen van elke schepen en de burgemeester.

CD&V bedankt haar nieuwe coalitiepartner voor de constructieve en goede samenwerking bij het tot stand komen van dit akkoord. We zullen in de komende zes jaar verder kunnen bouwen aan een nog mooier Kortenberg.

Hieronder vind je de bevoegdheden van de nieuwe burgemeester en de zes schepenen.

Burgemeester : CD&V, Alexandra Thienpont

Bevoegd voor algemene coördinatie van het beleid, politie en veiligheid, brandweer, kerkfabrieken, informatie en communicatie en participatie

Eerste Schepen : Open Vld, David Haelterman

Bevoegd voor financiën, dierenwelzijn, lokale economie, sport, toerisme en archief

Tweede Schepen : CD&V, Kristien Goeminne

Bevoegd voor ruimtelijke ordening, grond- en woonbeleid, duurzame ontwikkeling en klimaat, personeelsbeleid

Derde Schepen : Open Vld, Stef Ryckmans

Bevoegd voor openbare werken, mobiliteit, monumentenzorg, onderhoud van gebouwen en wegen en waterlopen

Vierde Schepen : CD&V, Ann Vannerem

Bevoegd voor onderwijs, cultuur, jeugd, kinderopvang, bibliotheken, Vlaamse aangelegenheden

Vijfde Schepen : CD&V, René De Becker

Bevoegd voor groendienst, afvalbeleid en landbouw

Voorzitter van het Bijzonder comité voor de sociale dienst, en als zesde Schepen toegevoegd aan het college van burgemeester en schepenen: CD&V, Wim Moons

Bevoegd voor welzijn, gezondheidszorg, gelijkekansenbeleid en sociaal beleid, burgerzaken, senioren, gezin en ontwikkelingssamenwerking.

Voorzitter van de gemeenteraad: Open Vld, Ann Van de Casteele