CD&V staat achter de bundeling van de krachten van eerlijke handel en lokale korte keten. Kortenberg promoot actief streekeigen producten (met het label Straffe Streek). De lokale en duurzame landbouw versterken sluit sinds kort aan bij het zesde criterium voor FairTradeGemeente. De koppeling van producten uit het Zuiden met deze uit het Noorden, o.m. onze eigen streek- en landbouwproducten, daar moet men meer naar toe gaan omdat alle boeren onze steun verdienen, of ze nu in het Noorden of het Zuiden wonen.

Daarnaast verbindt het bestuur zich er in de beleidsverklaring van de gemeente Kortenberg toe om de lokale landbouw te ondersteunen met maatregelen die de economische leefbaarheid en bestaanszekerheid van de bedrijven op haar grondgebied versterken. Een ondersteunend beleid met vertrouwenwekkende initiatieven en maatregelen moet de sector helpen om de uitdagingen van de toekomst aan te gaan en ook jongeren aan te zetten tot ondernemingszin.

Wil je weten waar streekproducten verkocht worden in Kortenberg? Surf dan naar http://www.streekproducten-vlaams-brabant.be.

Zoek je hoeveproducten in de buurt? Surf naar http://www.rechtvanbijdeboer.be