Nieuwsbrief januari 2015
CD&V Kortenberg
N°1 - 10/01/2015

Onze eerste nieuwsbrief

U ontvangt deze eerste nieuwsbrief omdat u lid of sympathisant van CD&V bent en u ons uw e-mailadres hebt bezorgd.

Als eerste op de hoogte zijn van nieuws uit de CD&V-afdeling Kortenberg? Daar zegt u vast geen nee tegen.

Weet u het zeker dat u geen berichten meer wilt? Klik dan onderaan op ‘Deze nieuwsbrief opzeggen’.

Chris Taes wordt vierde raadsvoorzitter van de provincie Vlaams-Brabant

An Hermans uit Leuven was raadsvoorzitter sinds 15 december 2012. Zij neemt haar mandaat als raadslid terug op en zal vanaf 1 januari 2015 opgevolgd worden door Chris Taes. Hij wordt zo de vierde raadsvoorzitter sinds de provincie Vlaams-Brabant 20 jaar geleden werd opgericht. Chris kan putten uit de ervaring van een lange politieke loopbaan.

CD&V viert nieuwjaar

Op zondag 25 januari klinkt CD&V Kortenberg op het nieuwe jaar.

Afdelingsvoorzitter, Bernard Derveaux, zal u van harte welkom heten en burgemeester Chris Taes geeft zijn traditionele nieuwjaarsspeech.

U bent welkom vanaf 10.30 u. in zaal Lindehof, Peperstraat 46 in Erps-Kwerps, voor een hapje en een drankje. Dit is ook hét moment om een babbeltje te slaan met de burgemeester, schepenen en mandatarissen.

Dagopvang senioren open

Op 1 december opende het OCMW van Kortenberg een dagopvang voor senioren met de naam Noah Kortenberg. Deze opvang heeft plaats in de serviceflats aan de Leuvensesteenweg.

“Project Noah is een initiatief van de gemeente Kortenberg en het OCMW in samenwerking met Familiehulp. ‘Noah ‘staat voor Nabijheid, Opvang, Aandacht en Huiselijkheid,” verduidelijkt OCMW-voorzitter Alexandra Thienpont.

Lees meer ›

Blijvend fit in hoofd en benen

CD&V vindt een zinvolle daginvulling voor mensen die overdag thuis zijn, vaak alleen, belangrijk zodat sociale contacten onderhouden blijven en vereenzaming geen kans krijgt.

De vrijetijdsdienst van de gemeente heeft maandelijks een cultureel en sportief aanbod overdag waaraan iedereen kan deelnemen. Kortenbergse verenigingen en het lokaal dienstencentrum werken mee aan deze activiteiten.

Bezoek onze website

Wilt u nog meer weten over CD&V in Kortenberg? Surf dan regelmatig naar kortenberg.cdenv.be en u bent helemaal mee.