Frie De Greef

7 oktober 1964

• Geboorteplaats:

Leuven

Frie is sociaal werker en geeft les aan UCLL/ Campus Sociale School Heverlee in de bacheloropleiding sociaal werk/sociaal cultureel werk. De ontwikkelingen in de sociaal culturele- en jeugdwerksector volgt ze op de voet.
Opgegroeid in Kortenberg en ge├źngageerd in jeugdwerk, Oxfam Wereldwinkel, de werkgroep Kortenberg-Fairtrade en de Charterstuurgroep.
De politieke microbe kreeg ze mee van haar mama, Julia De Coster. Haar politieke verhaal vertrekt vanuit haar engagement voor Kortenberg en voor de wereld waarin wij leven. Positief in het leven, oog voor onrecht en vastbesloten daar iets aan te veranderen.

Ik wil me de komende 6 jaar graag inzetten voor

• participatieve democratie

• leefbare gemeente met plaats voor jonge gezinnen

• solidaire gemeente met ruimte om te leven ook voor wie het moeilijk heeft

• verenigingen, sportvereningen en jeugdbewegingen zijn de centrale plaats voor vrije tijdsbeleving

• klimaatneutrale gemeente Kortenberg

De Weg Vooruit >> betekent voor mij

Onze samenleving is voortdurend in evolutie. Dat is niet nieuw. We weten en voelen dat de veranderingen elkaar vlug opvolgen en grote uitdagingen op ons afkomen. Milieu- en klimaatproblemen, mobiliteitsvraagstukken, de digitale evolutie, een bevolking die steeds ouder wordt en steeds diverser, druk op de open ruimte. We mogen die uitdagingen niet uit de weg gaan en het zoeken naar oplossingen niet op de lange baan schuiven. Je moet in de problemen ook kansen zien. Die zie ik zeker op gemeentelijk vlak. Daar kan je voor ‘grote’ problemen ‘kleine’ oplossingen vinden. Samen met de inwoners het verschil maken, niet geïsoleerd op een eiland ver van hier maar middenin Kortenberg, Erp-Kwerps, Everberg en Meerbeek. Kinderen lopen hier school, jongeren sporten hier en gaan hier naar de jeugdbeweging, gezinnen wonen hier samen. Inwoners van alle leeftijden, rangen, standen en landen ontmoeten mekaar op tal van activiteiten of gewoon in hun buurt of hun straat, … Daarom is een gemeente de plek bij uitstek om samen te werken aan dat grotere verhaal. Het begint klein.