René De Becker

14 juni 1951

• Geboorteplaats:

Leuven

Als gewezen politieagent ben ik bezig met veiligheid (in al zijn aspecten). Elke inwoner is gelijk voor de wet, of het nu gaat om verkeersveiligheid, ruimtelijke ordening … Iedereen in onze gemeente moet het goed hebben, ongeacht rang, stand of afkomst. Nieuwkomers respecteren hierbij wel het Vlaamse karakter van onze gemeente. Verenigingen behandel je op gelijke voet. Het kan niet dat een sportclub bijna een miljoen euro in de schoot geworpen krijgt terwijl hun collega’s met een aalmoes tevreden moeten zijn. We moeten erover waken dat de werkzekerheid door de nationale luchthaven gegarandeerd blijft. De luchthaven is een van de belangrijkste werkgevers voor de inwoners van onze gemeente, en biedt ook werk aan toeleveringsbedrijven. Dat is perfect mogelijk zonder uitbreiding van de landingsbaan 25L, zodat de open ruimte in onze landelijke gemeente behouden blijft. Ik ben ervan overtuigd dat de Dorpsstraat belangrijker is dan de Wetstraat. Aan gemeentepolitiek doe je immers om de inwoners te helpen waar mogelijk. Regelneverij is aan mij niet besteed.