Elke ouder wil graag een goede school in de buurt. Sommige ouders kampeerden de voorbije jaren zelfs voor de schoolpoort om een plaatsje te bemachtigen voor hun kind.

“We begrijpen dat ouders een voorkeur hebben voor een bepaalde school. Een digitaal aanmeldsysteem is makkelijk en eerlijk en voorkomt kamperen.”, zegt schepen van onderwijs Ann Vannerem (CD&V). “Daarom kan je vanaf volgende week digitaal aanmelden voor alle Kortenberse scholen. We organiseren op maandag 20 januari twee informatiemomenten in het gemeentehuis, ééntje start om 19u en de andere om 20u. Het gaat om de inschrijvingen voor het volgende schooljaar, 2020-2021”

Ouders van kinderen die een broer of zus hebben, die reeds school lopen in de gewenste school, krijgen eerst de kans om aan te melden , namelijk van 27 januari tot 3 februari. Alle andere kinderen kunnen aangemeld worden van 2 tot 31 maart.

“Na het aanmelden krijgen de ouders een ‘ticket’. Daarmee kunnen ze dan inschrijven in de school die werd toegewezen. Ouders kunnen best meerdere schoolkeuzes aanduiden Het systeem houdt rekening met de schoolkeuze van de ouders en met de afstand van de school tot het domicilieadres van het kind.”