Een nieuwe school bouwen heeft altijd wat voeten in de aarde. We zijn al meer dan 12 jaar zoet met dit project. Dat heeft vooral te maken met het wachten op subsidies.

“Door in de vorige bestuursperiodes te kiezen voor promotiebouw konden we de bouw van de nieuwe kleuterschool gelukkig wat versnellen, “ zegt schepen van Onderwijs Ann Vannerem (CD&V). “Ik ben blij dat we dit project nu tot een goed einde mogen brengen.

“De nieuwe kleuterschool in Meerbeek is nu min of meer klaar.  Volgend schooljaar krijgen de klassen van de lagere school hier voorlopig een plaatsje. Zo kan de renovatie van de huidige lagere school en het naastgelegen kloostergebouw van start gaan. Enkel de turnzaal van de school moet in september al klaar zijn. Zo kunnen de school en lokale verenigingen ze al gebruiken. “

“De lessen levensbeschouwing zullen in OC het atrium doorgaan. De verenigingen die daar gebruik van maken, zullen echter weinig hinder ondervinden van deze situatie. "

Als alles goed gaat kunnen we u in 2020 uitnodigen voor een feestelijke openingsreceptie van de nieuwe school in Meerbeek.